neljapäev, 2. september 2010

kiirmärkused koolist


Täna siis oli mul esimene koolipäev, mis algas koolimajas, õigemini kooli ühes korpuses Sohngardholmsvej 57 (te ei taha kuulda kuidas taanlased seda hääldavad), mille hoov nägi välja nagu mingi hotelli sisehoov pigem, minu arust. Igatahes see oli väga ilus. Lihtsalt selline sõna nagu ilus iseloomustab olukorda väga hästi, lihtsalt ilus! (pilt on halva kvaliteediga ja vb ei anna edasi kogu emotsiooni, aga mind peate uskuma lihtsalt)

Teine tore asi mis selgus päeva alguses oli fakt, et ma olen oma kursusel ainus võõramaalane ja põhimõtteliselt ühinesin kursusega, kes on 3a juba koos õppinud. Alguses oli esimene mõte et ma olen omadega fucked aga siis selgus et nad on kõik väga sõbralikud ja abivalmid ning sain kohe hakata mööda koolimaja ringi seiklema.

Ja taaskord hakkas algusest peale mulle silma inimeste vahetu suhtlemine. Õppejõud ja tudeng ei ole mingisuguses ülemus ja alluv suhtes vaid on pigem kolleegid, kes omavahel teevad nalja ja õpetavad üksteist. Tudengid räägivad kaasa ja osalevad diskussioonis ning väga palju toimub tudengi ja lektori vahel dialoogi. Mitte nagu eestimaa tippülikoolides, millede sajainimese loengud sarnanevad kinos mingi igava filmi vaatamisega. Järgmiseks oli pisut üllatus see, et meile ei hakatud üldse pidama mingit loengut ei täna, ega ka edaspidi vaid 90% ajast on õpe eraldi grupiruumides, mis on kindlatel aegadel ning kus tegutsetakse grupis oma projekti kallal. Abi saab loomulikult küsida õppejõududelt kes on alati vajadusel olemas, kuid eesmärk on läbi projekti lahendamise protsessi õppida ning hetkel olen väga hyped selle süsteemi pärast, kuna olen ise juba pikemat aega samal arvamusel olnud. Saab näha kas ka toimib siis. Peale selle et teooriaosa omandatakse gruppides on ülesannet veelgi elulähedasemaks tehtud andes tudengitele lahendada reaalne elu probleem, mis meie grupi jaoks tähendab seda, et detsembri kuuks peaks meie grupil olema Põhja-Taanis asuva Hjorringi linna reostunud põhjavee probleemi lahendamiseks pakkuda välja lahendus. Ja lahenduse on ülikoolilt tellinud riik ehk siis on tegemist täiesti käega katsutavate reaalelu probleemidega.

Kokkuvõtvalt võin ma öelda, et mu ootused on seatud suht kõrgele, sest oodata on väga põnevat semestrit ning väga vingeid kogemusi. Cheers!