esmaspäev, 22. märts 2010

Anna raha, annan su elule mõtte

Kindlasti olete märganud, et üks väga populaarne ja minu arust täiesti ajuvaba amet on igasugune koolitamine. Ma ei mõtle selle all mingit sellist tugevat koolitust, et sulle õpetatakse midagi praktilist ja vajalikku, vaid tegemist on koolitustega, kus sind lihtsalt seaduslikult röövitakse. Selles mõttes on minu arust kõige suurem fail hr. Vain. Kunagi sugulaste autoga sõites avastasin, et neil on selle legendaarse koolitaja cd. Alguses mõtlesin et: oh, see võib küll olla vinge. Kuulates seda otseses mõttes jura 10 minutit otsustasin ma loobuda. Sest no mida kuradit - mingi vend lihtsalt tuleb ja hakkab mind õpetama kuidas ma pean oma eesmärke saavutama ja milleks ma üldse pean neid püstitama ning mis on nende eesmärkide avamise kood. Ja kõik see jutt on in general ümber nurga käimine ja hämamine. A’la "et saada lahti oma tuleviku elu taba, on sul vaja võtit" loogika, no tõesti, heureka, ma poleks ise selle peale tulnudki. Ja põhiline on see, et inimesed maksavad rämedaid summasid, et tuleks mingi vend ja ütleks talle väga keerulisel viisil, et tõuse nüüd siit toolilt püsti ja liiguta oma perset kui sa midagi saavutada tahad. Väike filosoofiline taust ja paar metafoori sinna juurde lisada ja sul on olemas koolitus. Voila! Kindlasti on inimesi kellel seda vaja on ja see pole mingi isiklik vimm Vain & Partnersi vastu, vaid lihtsalt minu isiklik arvamus sellest asjast.
Teine lahe asi on minu meelest selline asi nagu ajajuhtimine. Taaskord, not my cup of tea, mingite tabelite koostamine, graafikute joonistamine jms selleks, et sa jõuaksid oma elu elatud. Esiteks tekib mul küsimus, et kas tõesti nüüd tegusal inimesel, kel on nii palju vaja teha, et ta ilma ajajuhtimiseta hakkama ei saa, pole olemas korraliku arvutiga ühilduvat telefoni ja läpakat? Kahtlen selles sügavalt, see on tegusale eesti inimesele ju peaaegu sama loogiline, et ta hommikul sokid jalga paneb ja õhtul ära võtab. Ja Enn, näe imet - nendel riistapuudel on olemas sellised väga vinged asjad nagu kalendrid, kuhu saab ilusti oma elu kirja panna. Ma ei näe küll nüüd põhjust veel enda pead vaevata mingite graafikute koostamisega või midagi. See võtab ka ju aega. Kurat, kui kalendris ei oska kohtumisi erinevatele kellaaegadele panna, siis oled lihtsalt loll. Oma aega saab alati jooksvalt planeerida mõeldes natuke laiemas plaanis asju läbi. Ja jällegi on see minu isiklik arvamus ning keegi ei pea nüüd solvuma ega häbenema, kui ta kodus mingeid pie chart’e joonistab oma päeva tegemistest.
Mis ma siis selle järjekordse soigumisega öelda tahan on ilmselt see, et väga palju igasugu lollusi suudetakse inimestele ikka müüa. Pane inimene uskuma, et tal on vaja innustuskõnet ja oodi edukusele, ning ta sitsib su ees nagu väike krants ja veel maksab ka. Väga palju selliseid pseudoprobleeme võib endale nii tekitada ja nii enda elu veel raskemaks teha. Mõtle kui sa avastad, et Vainu seatud edu sinuni kunagi ei jõua ja sa jääd lihtsalt tavaliseks reatöötajaks. Depressioon - siit ma tulen on siis, sest sa pole olnud edukas. No mis kuradi standard see on, et ma nüüd pean olema edukas - ma olen see kes mulle meeldib olla ja kes ma tahan olla. Ja seda tean mina ise kõige paremini.

Nüüd olen mina see innustuskoolitaja, ainult tasuta.

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Mind on see edukaks olemise sotsiaalne surve juba ammu murelikuks teinud... Nii ei saa elu nautida, ma arvan.